Slik trender rekrutteringskanalene

Fersk måling viser hvor folk finner aktuelle stillinger

  • Det er FINN (42%) og sosiale medier (43%) som gjelder
  • LinkedIn (30%) er mye viktigere enn Facebook (13%)
  • Papiraviser er døde og Instagram har ikke våknet ennå

Viktige endringer over tid

Utviklingstrekkene er nokså stabile, kanskje med unntak av at selve lederen, FINN, kan se ut til å stagnere

– I tillegg til å annonsere stillinger, bør man ta aktiv kontakt med potensielle kandidater, sier Frank Amundlien i SelectionPartner

Undersøkelsen peker videre på at flest menn finner de interessante stillingene via LinkedIn

– Se også: Dette er viktigst når folk bytter jobb

– Undersøkelsene er gjennomført for og av SelectionPartner – senest i juni 2023, med 168 respondenter
– Hensikten er å få oppdatert og bedre innsikt i arbeidsmarkedet
– Funnene anses som relevante for SelectionPartner og andre som ansetter ledere på Sørlandet
Personvern
Stillinger